måndag 14 januari 2013

Rätt klädd..

Att klä sig rätt för vinterlöpning kräver lite eftertanke. När det är några få minusgrader tycker jag att det här funkar:

Tunna ullstrumpor och löpartights med tunnaste fodret, man ser insidan på bilden. Upptill tycker jag att det funkar med en vanlig underställströja och sen en vindjacka.  Jag blir väldigt varm när jag springer och tycker att det funkar bra att inte ha ull underst eftersom jag håller värmen ändå, men detta är ju givetvis en smaksak!

Jag har skidhandskar och buff på huvudet, en extra buff runt halsen för att minska drag. Och på det en reflexväst - för säkerhets skull. Hipp och hej!

Och blir det kallare än fem minusgrader tar jag ett lager till både upptill och nertill, långkallingar och en tunn fleecelöpartröja som lager två. Och denna vecka är det dags, 18 veckors träningsprogram för Göteborgsvarvet som jag hittar här..

4 kommentarer:

  1. Börjar inte förrän onsdag nästa vecka.
    Kul!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tycker det alltid är svårt att hitta rätt bland träningskläder och oftast klär jag mig för varmt bara för att jag alltid fryser innan jag fått upp ångan. Ha en fortsatt härlig måndag. Kram

    SvaraRadera
  3. Jättesvårt att klä sig rätt när det är kallt ute och man ska springa eller promenera i rask takt! Du verkar ha grepp om vad som gäller! Ha en bra start på veckan och lycka till med träningen!

    SvaraRadera