söndag 5 maj 2013

sovrum - fotoutmaning 5 maj



 Temat för fotoutmaningen är sovrum. I vårt fall hade temat passat bättre om drygt en månad, då har vi fått leverans på den säng vi nyligen beställt! Det blir en kontinentalsäng på 1.80 bredd men också 2.10 längd, har man en lång make så har man!Och med nya möbler kommer vi passa på att ändra lite stil och förändra med gardiner och kuddar, filtar och lampor. Det blir roligt!

Men, jag bjuder på två bilder av vårt nuläge! Korgstolen i hörnet nedan som ofta funkar som klädförvaring och här ovan nattduksbordet som hängt med ett bra tag nu och som kanske (vad tycker ni?) får ge plats för en mer modern variant efter sängbytet. Vi får se.. Hur som helst ligger det ständigt en hög med böcker där, det tar sååå lång tid innan jag får tummen ur att läsa dem..

Annars har det varit en aktiv helg, tyvärr utan kamera. Vi var på barnens kusins konfirmation i Uppsala igår och bjöds sen på en härlig buffé hemma hos makens syster. Idag har vi monterat upp studsmattan och barnen studsar, jag tog den sista längre rundan innan Göteborgsvarvet och landade på 17 kilometer.

Nu avslutar vi veckan med att plocka i ordning lite för den nya, väskor och kläder och matlådor.

Önskar en fin söndagskväll!

6 kommentarer:

  1. Vi har också en sådan där korgstol i sovrummet ;)
    Jag gillar era nattduksbord. Det var ingen dålig runda.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Här planeras också ett "nytt" sovrum.. Färg är inköpt men tyvärr eller kanske inte tyvärr så har vi hängt på utsidan istället..jag sparar det t en regnig dag ;-)
    Min man är också lång, så en 2.10 säng hade vart perfekt och gärna 2,5 bred med barn i sängen hihi
    Grymt jobbat med löpningen...
    Ha en fin start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Så roligt att ha lite nya möbler att se framemot :) 17 km!!! Imponerande! Efter att ha härjat med hus och trädgård hela dagen orkade jag minsann inte ens dra på mig joggingskorna. Det får bli en liten tur i morgon i stället.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Fint! Och en ny säng...så härligt!

    Stor kram och ha en fin vecka

    Lotta

    SvaraRadera
  5. Känner igen överkastet. Släpade hem ett när jag var på Sverigebesök förra sommaren. Överkast är inte så poppis här hos oss, iallafall inte den stilen jag gillar. Så vad gör man!!
    Skönt med stor säng. Vi köpte ny stor när vi flytta in i vårt nybyggda hus för 18 månader sedan. Den är superskön.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Fint nattduksbord tycker jag! och säkert superlyxigt sen när ni får nya sängen - en bred säng är guld värd känner jag, speciellt om man har en drös ungar som gärna vill klämma sig in i "smörhålet"!

    SvaraRadera